Zapraszamy na Roraty

od poniedziałku do piątku o godz.17.30

Relikwie św. Floriana

Patronie strażaków i hutników, módl się za nami Więcej
  • "Człowiek Flaga"

• 3
  • 4

Pamiętamy, dlatego pielgrzymujemy cz. 3

W niedzielny poranek nasza pielgrzymkowa trasa prowadziła nas do Warszawy na ulicę Rakowiecką… udało się nam z Bożą pomocą nawet zaparkować nasz autobus.
Pierwsze kroki tego dnia skierowane zostały DO SANKTUARIUM NARODOWEGO ŚW. ANDRZEJA BOBOLI W WARSZAWIE, gdzie uczestniczyliśmy w Eucharystii, dziękując Panu Bogu za nasze pielgrzymowanie i polecając sprawy bliskie sercu każdego Polaka, a także nasze miasto. Słowo Boże przynosło nam myśli o Bożej sprawiedliwości, tej postawie Boga wobec każdego człowieka, Który pragnie dla każdego zbawienia. Pan Jezus mobilizuje nas do zajęcia się duchową rolą naszego życia w trosce o swoje zbawienie… Chwila modlitwy przy relikwiach Świętego Patrona naszego miasta, które przybyły tu w 1938 roku, a dziś znajdują się przed ołtarzem w nowym kościele wybudowanym w kształcie namiotu – namiotu spotkania z Bogiem i Polski Patronem, który wstawia się za nami w niebie.
Odwiedziliśmy również pierwsze na świecie MUZEUM ŚW. ANDRZEJA BOBOLI, które znajduje się również w zabudowaniach kościoła. Gromadzi ono eksponaty w dwu powiązanych ze sobą kategoriach:

1. Eksponaty związane z życiem, działalnością duszpasterską, męczeństwem i kultem świętego oraz czasami i miejscami, w których on żył i w których przebywały jego relikwie.
2. Eksponaty związane z historią Narodowego Sanktuarium św. A. Boboli i tu odnaleźliśmy proporczyk naszego miasta.

Z Rakowieckiej 61 w delikatnej bryzie deszczu przeszliśmy na Rakowiecką 37… do nowo tworzącego się MUZEUM ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH I WIĘŹNIÓW POLITYCZNYCH PRL. Siedziba Muzeum to teren byłego Aresztu Śledczego w Warszawie-Mokotowie. Więzienie na Rakowieckiej pełniło funkcję głównego więzienia politycznego od roku 1945 i przez cały okres stalinowski, a byli w nim przetrzymywani najważniejsi członkowie podziemia niepodległościowego. To właśnie przy Rakowieckiej więziono gen. Augusta Fieldorfa ps. Nil, ppłk. Łukasza Cieplińskiego ps. Pług, mjr. Zygmunta Szendzielarza ps. Łupaszko, mjr. Hieronima Dekutowskiego ps. Zapora, rtm. Witolda Pileckiego ps. Witold. Poza wojskowymi więziono na Mokotowie również cywili i przedstawicieli kościoła katolickiego, m.in. abp. Antoniego Baraniaka.
Więzienie na Mokotowie nie było tylko miejscem odosobnienia, ale również miejscem kaźni, Golgotą Narodu Polskiego. Na terenie więzienia wykonano ponad 350 wyroków śmierci, a liczba osób zakatowanych w trakcie śledztwa pozostaje nieznana. Przeszliśmy w większości w milczeniu przez teren przyszłego muzeum zatrzymując się w miejscach, gdzie byli męczeni i zabijani Polacy, którzy po dzień dzisiejszy w większości nie mają swoich grobów. Nie ma złudzeń, że dobrem był Komunizm… To muzeum jest przygotowane po to, by poruszać serca, bo to miejsce krzyku, bólu i śmierci… zobacz powstające dzieło naszej historii www.rakowiecka37.pl

Dzięki serdeczne kierujemy do Jarosława Szarka – Prezesa IPN oraz Małżonki Joanny, dyrektora Muzeum Jacka Pawłowicza za możliwość dotknięcia okiem i sercem tych wielkich spraw. Ufamy, że będzie nam dane kiedyś stanąć znowu w tym miejscu, ale w zmienionych już warunkach nowoczesnego Muzeum. Zostawiamy Muzeum z obietnicą mówienia o nim i modlitwą w intencji rychłego jego powstania…

Nasze pielgrzymowanie nieuchronnie zmierza do kresu… Pojechaliśmy jeszcze na Wilanów do ŚWIĄTYNI OPATRZNOŚCI BOŻEJ… budowla robi wrażenie, ale chwila zadumy nad ideą powstania tego miejsca… Miała być podziękowaniem za Konstytucję 3 maja, potem za odzyskanie wolności po latach zaborów, a jej „budowa trwa” przeszło 200 lat… Zwiedzaliśmy bez przewodnika, na którego nie mogliśmy dłużej czekać, a utknął w korkach po wypadku na mieście…
Przeszliśmy więc sami przez PANTEON WIELKICH POLAKÓW… to swoista forma historycznego traktatu, który pozwala ujrzeć historię Polski przez pryzmat działania Opatrzności Bożej – głosi napis na wejściu… Na płycie nagrobnej ks. Jana Twardowskiego Jego myśl… „Można odejść na zawsze, by stale być blisko”… Każdy w skupieniu, z modlitwą przeszedł to miejsce wychodząc do kościoła górnego… Ogrom budowli…, chwila modlitwy i etap PAMIĘTAMY! naszej pielgrzymki za nami…

W drodze na obiad do naszego ośrodka w Kanich „mała niespodzianka” zatrzymaliśmy się w POWSINIE, gdzie przyjęła nas w swoim SANKTUARIUM MATKA BOŻA TĘSKNIĄCA, więc wróciliśmy na szlak maryjny. Było niedzielne popołudnie, a kościół otwarty… dostrzegliśmy modlących się dyżurujących parafian… tych, dzięki którym mogliśmy pokłonić się Maryi…

Czekało nas jeszcze jedno spotkanie z Maryją… KRÓLOWĄ POLSKI NA JASNEJ GÓRZE, dokąd również zajechaliśmy w roku Jubileuszu…
Osobista modlitwa podziękowań i zawierzenia, a Apel Jasnogórski przeżywaliśmy w łączności radiowej z Jasną Górą już w naszym autobusie…